Erasmus + projektas

12 kovo, 2024

"Italų patirtis įtraukiąjame ugdyme. Ką galime sužinoti ir pritaikyti savo įstaigoje?"

Vasario 11-18 dienomis Vilniaus Vilkpėdės lopšelio-darželio pedagogų komanda - direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dainora Zakutauskienė, specialioji pedagogė Edita Žalkauskaitė, logopedė Vaida Valentienė, psichologė Vaida Kašubienė ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Arūnė Karpavičienė - dalyvavo Erasmus+ projekto (2023-1-LT01-KA122-SCH-000139554) mokymuose "Italų patirtis įtraukiąjame ugdyme. Ką galime sužinoti ir pritaikyti savo įstaigoje?" Bolonijoje, Italijoje. Įtraukusis ugdymas - aktuali ir atliepianti dabartines Lietuvos švietimo aktualijas tema. Italija kol kas yra vienintelė Europos šalis, pasiekusi 99,97 proc. spec.poreikių vaikų įtraukties į bendras klases. Nuo 1977 metų Italijos mokyklų sistemoje nėra specialiųjų mokyklų. Ugdymą(si) ir mokymą(si) visiems vaikams švietimo įstaigose garantuoja Italijos Konstitucija. Ypatingas dėmesys skiriamas pedagogų kvalifikacijai ir profesinėms kompetencijoms tobulinti. Mokymų metu pedagogės susipažino su Italijos švietimo sistema, pagrindiniais įtraukties principais, analizavo pagrindinius švietimo pagalbos planus. Lektorius Francesco Tarantino supažindino su praktinėmis strategijomis ir įrankiais, padedančiais įtraukties procese, skatinančiais vaikų motyvaciją bei aktyvumą. Daug dėmesio mokymuose buvo skiriama emociniam intelektui, socialiniams įgūdžiams bei empatijai. Darbo grupėse pedagogės nagrinėjo įvairius dokumentus, rengė praktinių strategijų analizes, gilinosi į vaikų mokymo(si) sunkumus ir jų sprendimo būdus. Siekiant susipažinti su Italijos įtraukiojo ugdymo modelio praktiniu taikymu, pedagogų komanda lankėsi Bolonijos mokykloje, kurioje mokosi mokiniai nuo 14 iki 19 metų. Mokytojas padėjėjas (support teacher) Giuseppe supažindino su įtraukiojo ugdymo organizavimu, vyko diskusija apie Italijos ir kitų šalių patirtį, panašumus ir skirtumus. Į mokymosi veiklas taip pat buvo įtraukta ir nuotolinė aktyvi diskusija su kitos Bolonijos mokyklos mokytoju padėjėju. Mokymuose pedagogės bendradarbiavo su Ispanijos ir Vokietijos pedagogais. Buvo galimybė palyginti įvairių Europos šalių švietimo sistemas, sužinoti, su kokiais iššūkiais susiduria kolegos įtraukties procese. Užmegzti nauji kontaktai, atrasta daug idėjų ateities projektams, patobulintos anglų kalbos žinios. Kartu su Panevėžio kolegomis paminėta Vasario 16-oji ! Dalyvavimas ,,Erasmus+“ projekte suteikė galimybę ne tik pagilinti profesines kompetencijas, bet ir susipažinti su Italijos istorija, kultūra. Mokymų organizatoriai suteikė galimybę geriau pažinti Boloniją - supažindino su jos istorija, architektūra. Aplankyta vieno seniausių Europoje Bolonijos universitetų biblioteka, bokštai Due Torri, šv. Petronijaus bazilika... Į Lietuvą komanda atskraidino puikius įspūdžius, žinių bagažą bei naujas idėjas. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.